keskiviikko 10. maaliskuuta 2010

Spring Break 1/2

Vihdoin saa viettää viikon loman. On ollut kyllä niin kiireiset kaksi kuukautta, että loma on ihan ansaittu. Torstaina palauttelin viimeiset kotitehtävät ja kiireella pakkailtiin tavarat laukkuun ja suunnattiin kohti OHaren lentokenttää. Lento kohti Denveriä lähti puoli seistemän aikaan illalla ja jatkolento Missoulaan hieman yli yhdeksän. Matka meni todella hyvin ja lentojen välissä ei tarvinnut kauaa odotella. Missoulan lennolla viereen tuli ensin istumaan äiti lapsensa kanssa, mutta he vaihtoivat paikkaa, joten Artzi tuli sitten istumaan siihen paikalle. Olisi ollut mielenkiintoinen matka jos se äiti olisi jäänyt siihen istumaan kiukkuisen lapsen kanssa.
Tapsa ja Heidi tuli hakemaan meidät kentältä niiden "Perkeleellä" ja majoituttiin sitten heidän kämpille. Onneksi kämppä on tosi iso niin mahdutaan hyvin kaikki tänne.

Perjantaina käytiin kiipeämässä viereiselle Mount Jumbolle, jonka rinteeseen on tehty iso L-kirjain. Ihan huipulle asti en kiivennyt vaan jäin ihailemaan maisemia L:n kohdalle kun Artzi ja Tapsa lähtivät kohti huippua. Oli kyllä upeat maisemat sieltä ylhäältä katsottuna. Illalla mentiin Heidin ja Tapsan kaverille Lukelle illalliselle. Ruoka oli hyvää ja seurassakaan ei ollut valittamista :)

Mount Jumbo

Näkymä vuorelta Missoulaan

Sunnuntaina herättiin jo hyvissä ajoin ja lähdettiin laskettelemaan Lost Trailille, joka sijaitsee vajaan kahden tunnin ajomatkan päässä Missoulasta. Sää oli loistava ja rinteetkin vaikuttivat hyviltä. Välinevuokra ei ollut kallis ja välineet olivat ihan hyvät, vaikkakin jouduin käymään ensimmäisen laskun jälkeen vaihtamassa monot kun olivat liian isot. 5 tuntia vietettiin rinteessä ja lähdettiin ajelemaan takaisin Missoulaan. Pysähdyttiin matkalla "länkkärikaupungissa". Illalla raahauduttiin vielä leffaan katsomaan Cop Out.

"Länkkärikaupunki"

Maanantaina käytiin ihmettelemässä Tapsan ja Heidin koulua. Tapsan äiti ja sisko olivat myös mukana. He saapuivat Missoulaan sunnuntaina myöhään illalla. Kun tultiin koululta takaisin niin minä jäin kotiin pelailemaan ja Artzi lähti kiipeämään toiselle läheiselle vuorelle. Illalla mentiin porukalla syömään sushia. En ole aiemmin edes maistanut sushia, joten oli ihan uusi kokemus. Otettiin kunnon valikoima erilaisia susheja ja syötiin kaikki yhdessä niistä. Ensimmäistä kertaa tuli syötyä myös kokonainen mustakala, joka oli keitetty. Aiemmin on tullut maisteltua vain friteerattuja mustekalan lonkeroita. Sushin jälkeen käytiin vielä ajelemassa ympäri kaupunkia.

Tiistaina pelailtiin päivällä Wiitä ja vietettiin aikaa kämpillä. Shoppailemaan lähdettiin heti kun Heidi ja Tapsa pääsivät koulusta. Mentiin läheiseen ostoskeskukseen ja hieman kävi sääliksi luottokorttia, mutta ei ainakaan lähdetty tyhjin käsin pois. Illalla mentiin syömään italialaiseen ravintolaan. Ravintolan pöytäliinat olivat paperisia ja pöydillä oli väriliituja, jotta asiakkaat pääsivät piirtelemään pöytiin. Luulisi, että etenkin lapsiasiakkaat olisivat asiasta innoissaan, mutta tuli sitä itsekin taiteiltua piirustuksia pöytään.